OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY (OWS) z HRANIPEX Polska Sp. z o.o.

z siedzibą w Złotnikach 18, 59 - 223 Krotoszyce (zwany dalej "Dostawcą" lub "Sprzedawcą") na sprzedaż towarów wytwarzanych/dystrybuowanych przez Dostawcę Klientom niebędącym konsumentami.

  1. ZAWARCIE UMOWY: Klient (zwany również "Kupującym") w pierwszej kolejności składa wiążące dla Klienta zamówienie, zawierające szczegóły dotyczące ilości i rodzaju towaru, miejsca dostawy i przewidywanego terminu dostawy, a także przyjętego przez Klienta sposobu transportu. Wysyłając wiążące zamówienie, Klient w pełni akceptuje niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (OWS) i wyklucza stosowanie jakichkolwiek innych ogólnych warunków
    Dostawca (Sprzedający) w pierwszej kolejności potwierdza zamówienie, w tym określa cenę dostarczonego towaru oraz warunki, miejsce i sposób dostawy. Potwierdzenie stanowi zawarcie indywidualnej umowy sprzedaży. Dopóki zamówienie nie zostanie potwierdzone na piśmie przez Dostawcę, nie jest ono wiążące dla Dostawcy i nie dochodzi do zawarcia indywidualnej umowy sprzedaż. Dostawca zobowiązany jest do realizacji wyłącznie zamówienia potwierdzonego przez niego na piśmie.
    Po potwierdzeniu wiążącego zamówienia Klienta przez Dostawcę, Klient nie jest już uprawniony do anulowania zamówienia i jest zobowiązany do odbioru zamówionego towaru u Dostawcy w określonym terminie i jednoczesnego uregulowania uzgodnionej ceny zakupu w ustalonym terminie.
    W przypadku zamówienia składanego przez Klienta za pośrednictwem Internetu (sklep internetowy Hranipex) obowiązują również dodatkowe warunki związane ze sprzedażą internetową określone w załączniku A .
    Za prawidłowość zamówienia odpowiada Klient, a jeśli dostawa towaru wykazuje wady wynikające z jego niedokładności lub błedów, Klientowi nie przysługują żadne prawa dotyczące odpowiedzialności Dostawcy za powstałe w ten sposób wady lub z tytułu udzielonej gwarancji lub innych praw.
    Klienci pozostający z Dostawcą w stałych stosunkach handlowych, mogą złożyć zamówienie ramowe w wyniku których Dostawca zgromadzi i będzie utrzymywał przez określony czas na stanie magazynowym towary niezbędne dla długofalowej produkcji Klienta. Zamówienie ramowe nie może być złożone na okres dłuższy niż do dnia 5 grudnia danego roku i zawsze wymaga akceptacji Dostawcy.
    W wypadku nieodebrania przez Klienta towaru zgromadzonego(zbuforowanego) przez Dostawcę na podstawie zamówienia ramowego do końca okresu określonego w tym zamówieniu, Dostwacy przysługuje od Klienta kara umowna w wysokości 1 % wartości tego nieodebranego towaru za każdy dzień opóźnienia w jego odbiorze liczona od pełnej wartości nieodebranego towaru.
    Jeżeli zamówienie Klienta wymagało indywidualnej produkcji, Dostawcy przysługuje od Klienta kara umowna w wysokości 5 % wartości tego nieodebranego towaru za każdy dzień opóźnienia w jego odbiorze, liczona od pełnej wartości nieodebranego towaru.
  2. ANULOWANIE ZAMÓWIENIA: Dostawca zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówienia lub tylko częściowej realizacji wcześniej potwierdzonego zamówienia oraz do odstąpienia od umowy, tym samym anulując ją, jeżeli istotne przyczyny ekonomiczne lub operacyjne uniemożliwiają mu jego realizację (np. znaczny wzrost kosztów i nkładów, niedobór siły roboczej spowodowany pandemią, zakłócenia w dostawach energii lub surowców, itp.). W takim przypadku Zamawiający zostanie niezwłocznie poinformowany przez Dostawcę o tych okolicznościach oraz o odstąpieniu (lub częściowym odstąpieniu) od umowy. Kupujący zgadza się, że w takim wypadku nie będa mu przysługiwały żadne roszczenia odszkodowawcze, w tym roszczenia z tytułu utraconych korzyści lub strat, i niniejszym zrzeka się wszelkich takich potencjalnych roszczeń wobez Dostawcy. 
  3. MIEJSCE DOSTAWY: Miejsce dostawy towaru jest określone w zamówieniu potwierdzonym przez Dostawcę (np. odnosząc się do konkretnej klauzuli INCOTERMS), w przeciwnym razie domyślnie obowiązują INCOTERMS 2020, EXW Złotnki 18. Jeżeli w umowie sprzedaży jest mowa o INCOTERMS 2020, rozumie się przez to odniesienie do Międzynarodowych Reguł Interpretacji Warunków Handlowych, INCOTERMS 2020, publikacji Międzynarodowej Izby Handlowej w Paryżu, a poprzez zastosowanie jej w umowie sprzedaży, postanowienia zawarte dla tej klauzuli w INCOTERMS, stają się częścią umowy sprzedaży.
  4. TERMIN DOSTAWY: Dostawca wywiązuje się ze swojego obowiązku dostarczenia towaru, przekazując towar przewoźnikowi w terminie dostawy. Jeżeli towar zostanie wysłany do Kupującego za pośrednictwem osoby trzeciej (przewoźnika), dostawę uważa się za zrealizowaną. W każdym innym razie, dostawa do Kupującego nastąpi w uzgodnionym terminie i w uzgodnionym miejscu odbioru towaru objętego umową.
    W przypadku towarów oznaczonych jako "w magazynie" towar zostanie dostarczony nie później niż 5 dni od potwierdzenia zamówienia przez Dostawcę. Termin dostawy jest jedynie orientacyjny i nie jest wiążący dla Dostawcy, chyba że umowa stanowi inaczej. Dostawca jest uprawniony do dostarczenia towaru w dowolnym momencie, w uzgodnionym okresie do dostawy.
    Dostawca zastrzega sobie prawo do zrealizowania dostawy zamówionego towaru w kilku częściach.
    Termin dostawy ulega rozsądnemu przedłużeniu, w szczególności w przypadku nieprzewidywalnych nadzwyczajnych zdarzeń, którym Dostawca nie mógł zapobiec nawet przy zachowaniu należytej staranności, proporcjonanie do okoliczności konkretnego przypadku. Dotyczy to również sytuacji, gdy takie zdarzenia występują u podwykonawcy Dostawcy i mają znaczący wpływ na produkcję lub dostawę towarów. Obejmuje to między innymi zakłócenia w procesach operacyjnych i produkcyjnych, opóźnienia w dostawach surowców i półproduktów , ich wad materiałowych oraz wszelkich ograniczeniach administracyjnych władz publicznych. Jeżeli z powodu wyżej wymienionych zdarzeń dostawa towaru stanie się niemożliwa, zobowiązanie Dostawcy do dostarczenia zamówionego towaru wygasa i staje się nieważne. Dostawca jest zobowiązany do pisemnego poinformowania o tym Kupującego. W takim przypadku Kupujący, akceptując niniejsze OWS, nie ma prawa do odszkodowania za powstałe z tego tytułu szkody lub straty i niniejszym zrzeka się ich, zobowiązując się przy tym do ich niedochodzenia na drodze sądowej
    Kupujący ponosi koszty transportu towaru, przy czym w przypadku zamówień o wartości przekraczającej 1000 PLN (bez VAT) koszty transportu pocztowego/kurierskiego towaru do Kupującego ponosi Dostawca.
    Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru w uzgodnionym terminie i w miejscu określonym w umowie lub od przewoźnika, uważa się, że Kupujący nie odebrał towaru i jest zobowiązany do zwrotu Dostawcy kosztów związanych z transportem towaru do Dostawcy. W przypadku nieprzyjęcia nietypowego towaru wykonanego na podstawie inywidualnego zamówienia specjalnego, Dostawca jest uprawniony do dochodzenia kary umownej w wysokości 100% ceny zamówienia. Dostawca jest uprawniony do żądania od Kupującego wykonania umowy lub wyznaczenia rozsądnego dodatkowego terminu na odbiór towaru, a po jego bezskutecznym upływie, może od umowy odstąpić .
    Termin dostawy ulega racjonalnemu przedłużeniu w przypadkach, gdy dostawa jest opóźniona z przyczyn niezależnych od Dostawcy lub z powodu nieprzewidzianych zdarzeń (przypadki siły wyższej, w tym embarga, zajęcie towarów, ograniczenia w dostawach energii, ograniczenia epidemiczne itp.), bez prawa Kupujacego do jakiegokolwiek rabatu z tego tytułu.
    Jeżeli Kupujący opóźnia się z odbiorem towaru lub w inny zawiniony sposób narusza swój obowiązek współpracy, Dostawca ma prawo domagać się odszkodowania za powstałe szkody, w tym za wszelkie dodatkowo poniesione koszty. Inne roszczenia odszkodowawcze pozostają nienaruszone i moga byc dochodzone na zasadach ogólnych.
  5. DOSTAWY CZĘŚCIOWE / ODSTĘPSTWA: Dopuszczalne są dostawy częściowe towarów, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej. W przypadku dostaw obrzeży, dopuszczalne są odchylenia w zakresie ± 10%. Tolerancje wymiarów krawędzi z tworzywa sztucznego są wyszczególnione w karcie technicznej, z którą zapoznał się Kupujący (patrz: www.hranipex.pl).
  6. ZMIANY ZAMÓWIENIA: Wszelkie dodatkowe żądania Kupującego dotyczące przedmiotu danego zamówienia, jeśli zostaną zaakceptowane przez Dostawcę, wydłużają uzgodniony czas dostawy o odpowiedni okres.
  7. CENA / FAKTUROWANIE: Ceny towarów nie zawierają podatku VAT, opakowania, kosztów transportu i ubezpieczenia. W przypadku wzrostu cen zakupu towarów dostarczanych przez Dostawcę lub innych czynników produkcji lub osłabienia kursu złotego w stosunku do euro, Dostawca jest uprawniony do odpowiedniego podwyższenia ceny towarów.
    Po każdej dostawie towaru (kompletnej lub częściowej) Dostawca wystawia stosowna fakturę, która zostanie przesłana Kupującemu drogą elektroniczną lub pocztą lub wręczona osobiście wraz z dostawą towaru. Dostawca może zażądać zaliczki na poczet faktury pro forma do 100% ceny towaru. Termin płatności faktury Dostawcy wynosi 30 dni od daty wystawienia. Za dzień dokonania płatności należnej przez Kupującego, uważa się dzień zaksięgowania odpowiedniej płatności na koncie Dostawcy.
    Termin płatności faktury pro forma ustalany jest indywidualnie. W przypadku opóźnienia Kupującego w zapłacie uzgodnionej ceny zakupu, Dostawca ma prawo żądać odsetek za zwłokę za każdy dzień opóźnienia, w wysokości włąsciwej dla transakcji handlowych , za który Kupujący zalega z płatnościami. Oprócz roszczenia o odsetki za zwłokę, Dostawca ma prawo żądać odszkodowania, w szczególności zwrotu kosztów związanych z dochodzeniem roszczeń. Opóźnienie Kupującego w zapłacie ceny zakupu, stanowi istotne naruszenie umowy.
    W przypadku opóźnienia w zapłacie faktury (dokumentu podatkowego) trwającego dłużej niż 30 dni, Dostawca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży i zażądać zwrotu dostarczonego towaru. Nie narusza to prawa Dostawcy do odszkodowania. Kupujący nie jest uprawniony do potrącenia wierzytelności nie uznanych przez Dostawcę. Dostawca może żądać przedłożenia gwarancji bankowej lub innej formy zabezpieczenia swoich wierzytelności.
    Jeżeli Kupujący zalega z zapłatą zobowiązań wynikających z wielu umów zawartych z Dostawcą, Dostawca ma prawo do natychmiastowego skrócenia terminu spłaty wszystkich pozostałych zobowiązań między stronami. Jeżeli Kupujący nie zapłaci wcześniej wymagalnego długu nawet w dodatkowym terminie 10 dni wyznaczonym przez Dostawcę, Dostawca ma prawo odstąpić od wszystkich umów częściowych bez uprzedzenia. Nie narusza to prawa Dostawcy do odsetek za zwłokę lub odszkodowania, w szczególności zwrotu kosztów związanych z dochodzeniem roszczeń.
    Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Dostawcy o swojej niewypłacalności lub prawdopodobnej groźbie jej wystąpienia oraz o wszelkich innych okolicznościach, które mogą lub mogą mieć wpływ na terminowe i prawidłowe wykonanie umowy sprzedaży.
  8. ZASTRZEŻENIE PRAWA WŁASNOŚCI: Ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi na Kupującego w momencie jego wydania z magazynu, tj. w momencie, gdy towar staje się dostępny dla Kupującego lub, jeśli w konkretnym przypadku uzgodniono inaczej, dla przewoźnika w celu transportu do Kupującego. Towar pozostaje własnością Dostawcy do momentu całkowitej zapłaty za dostawę towaru, w tym wszystkich związanych z tym kosztów (VAT, transport, opakowanie itp.). Kupujący zobowiązuje się do obchodzenia się z towarem z należytą starannością, w szczególności do zapewnienia wystarczającego jego ubezpieczenia na własny koszt. Za niezbędną i terminową kontrole jakosci dostarczonego towaru. odpowiada Kupujący na własny koszt i ryzyko.
    Jeżeli Kupujący narusza umowę, w szczególności zalega z zapłatą ceny zakupu lub jej części, Dostawca jest uprawniony do odbioru towaru po upływie odpowiedniego terminu, a Kupujący jest zobowiązany do wydania pełnowartościowego towaru Dostawcy na jego żądanie. Jeżeli Kupujący nie zrobi tego w ciągu 7 dni od otrzymania żądania Dostawcy, Dostawcy przysługuje kara umowna w wysokości 5% ceny towaru za każdy dzień opóźnienia. Jeżeli odbiór towaru nie jest możliwy (w szczególności jeśli towar został sprzedany osobie trzeciej lub włączony do towaru Kupującego przed wystąpieniem okoliczności powodujących prawo do odbioru), Dostawcy przysługuje prawo do kary umownej w wysokości 5% ceny towaru za każdy dzień opóźnienia. Odebranie towaru nie stanowi odstąpienia od umowy przez Dostawcę. Dostawca jest uprawniony do likwidacji odzyskanego towaru w sposób przez siebie wybrany, a dochód z likwidacji zostanie zaliczony na poczet roszczeń wobec nabywcy po odliczeniu uzasadnionych kosztów likwidacji.
    Kupujący jest uprawniony do odsprzedaży towaru w ramach swojej zwykłej działalności gospodarczej. W związku z tym Kupujący niniejszym ceduje na Dostawcę wszelkie roszczenia wynikające z dalszej sprzedaży towaru, przetworzenia, połączenia lub innych przyczyn prawnych związanych z przedmiotem zakupu, do wysokości uzgodnionej i jeszcze niezapłaconej całkowitej ceny zakupu. W takim przypadku Kupujacy zobowiązany jest niezwłocznie przedstawić Dostawcy pisemną identyfikację wszystkich swoich roszczeń związanych z dostawą towarów wobec jego dłużników i ich wysokości, w tym wszelkich informacji niezbędnych do ich dochodzenia, dostarczyć wszystkie niezbędne dokumenty oraz poinformować swoich dłużników (osoby trzecie) o cesji wierzytelności i prawie Dostawcy do ich ściągnięcia.
  9. W przypadku zajęcia niezapłaconych towarów lub dochodzenia do nich jakichkolwiek praw przez osobę trzecią, Kupujący jest zobowiązany do pisemnego poinformowania o tym Dostawcy. W przeciwnym razie Kupujący ponosi odpowiedzialność za wszelkie wynikające z tego szkody. Jeśli towary z zastrzeżeniem prawa własności są przetwarzane, łączone lub mieszane z innymi przedmiotami, które nie należą do Dostawcy, Dostawca staje się współwłaścicielem powstałego przedmiotu proporcjonalnie do całkowitej ceny zakupu towarów do całkowitej ceny zakupu przetworzonego lub połączonego przedmiotu.
  10. GWARANCJA JAKOŚCI / RĘKOJMIA: Dostawca udziela Kupującemu gwarancji na jakość towaru na okres 12 miesięcy od momentu przejścia ryzyka uszkodzenia towaru na Kupującego. W przypadku klejów dyspersyjnych, klejów strukturalnych HraniResin i żywic UF gwarancja wynosi 6 miesięcy, chyba że Dostawca określi inaczej. Bieg terminu rozpoczyna się w dniu dostawy towaru zgodnie z niniejszymi OWH. Gwarancja nie obejmuje wad powstałych w wyniku niewłaściwego lub nieprofesjonalnego użytkowania, nieprawidłowego montażu przez Kupującego lub osoby trzecie, naturalnego zużycia, niewłaściwej lub niedbałej obsługi, a także skutków zmian lub konserwacji przeprowadzonych przez Kupującego lub osoby trzecie bez uprzedniej pisemnej zgody Dostawcy, przechowywania niezgodnie z zaleceniami Dostawcy lub producenta, lub wad i uszkodzeń towaru wynikających z tzw. okoliczności "siły wyższej" (np. pożar, wybuch, powódź itp.).
    W wybranych przypadkach Dostawca może zaoferować gwarancję na inny czas lub zakres niż określony powyżej. Kupujący zostanie wyraźnie poinformowany o takiej gwarancji na stronie produktu w sklepie internetowym Hranipex. Warunki tak zwanej "dożywotniej gwarancji", w tym opis towarów, których dotyczy niniejsza specjalna gwarancja, znajdują się na stronie www.hranipex.pl
    Kupujący zgadza się, że kolory w katalogu/wzorniku Dostawcy lub na jego stronie internetowej mogą różnić się od rzeczywistych odcieni kolorów z przyczyn technicznych i nie jest uprawniony do składania z tego tytułu żadnych reklamcji ani innych roszczeń.
    Rękojmia z tytułu wad fizycznych towarów na postwaie przepisów kodeksu cywilenego jest wyłączona. 
  11. ROSZCZENIA GWARANCYJNE: Odpowiedzialność Dostawcy za wady objęte gwarancją jakości nie powstaje, jeżeli wady te powstały w wyniku uszkodzenia towaru na skutek zdarzeń zewnętrznych i nie zostały spowodowane przez Dostawcę lub osoby, przy pomocy których Dostawca wykonał swoje zobowiązanie.
    Wady oczywiste/widoczne, wykrywalne przy odbiorze towaru, muszą być zgłoszone przez Kupującego na piśmie Dostawcy nie później niż w terminie 3 dni roboczych od daty dostawy towaru (decydującym dniem jest data doręczenia pisemnej reklamacji), wraz z odpowiednią dokumentacją. W przeciwnym razie Kupujący traci prawo do reklamacji towaru i dochodzenia praw wynikających z wadliwego wykonania. Towar uważa się za wolny od wad, jeżeli Dostawca nie otrzyma pisemnej reklamacji dotyczącej wad jawnych w określonym terminie. Wady ukryte, których nie można było zidentyfikować przy odbiorze towaru i które są objęte gwarancją jakości towaru, muszą być zgłoszone przez Kupującego Dostawcy w formie pisemnej, dostarczonej nie później niż ostatniego dnia okresu gwarancyjnego. Dostarczony towar musi być zawsze dokładnie zbadany niezwłocznie po jego dostarczeniu Kupującemu lub wskazanej przez niego osobie trzeciej. Oględziny towaru przez Kupującego obejmują również częściowe usunięcie folii ochronnej, w szczególności w celu określenia ewentualnych różnic w odcieniach kolorów lub konkretnych uszkodzeń. Wszelkie uszkodzenia towaru muszą być odpowiednio udokumentowane przez Kupującego (dokumentacja foto/video) i przekazane Dostawcy w przypadku reklamacji.
    W przypadku, gdy dostarczony towar w sposób oczywisty ma wady lub nie ma uzgodnionych w umowie właściwości, Dostawca zaspokoi roszczenia z tytułu gwarancji jakości według własnego uznania, dostarczając towar zastępczy lub brakujący, usuwając wady towaru, udzielając rabatu od ceny towaru lub usuwając wady prawne towaru. Kupujący musi wyznaczyć Dostawcy rozsądny termin na usunięcie wady w zawiadomieniu o wadzie, który nie może być krótszy niż 90 dni. Jeżeli Kupujący tego nie zrobi, Dostawca jest zobowiązany do usunięcia wady w terminie racjonalnie związanym z charakterem towaru, stwierdzoną wadą i możliwościami Dostawcy, nie krótszym jednak niż 90 dni. Okres ten może ulec wydłużeniu w uzasadnionych przypadkach (np. z powodu zakłóceń w dostawach określonych towarów). Bieg terminu rozpatrzenia reklamacji gwarancyjnej rozpoczyna się w dniu prawidłowego złożenia reklamacji zgodnie z niniejszymi OWS.
    W przypadku skutecznie zgłoszonej reklamacji przez Kupującego, Dostawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy zamiast zaspokajania roszczeń Kupującego dochodzonych w reklamacji. Kupujący nie jest uprawniony do jednoczesnego dochodzenia roszczeń odszkodowawczych oprócz roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady towaru i niniejszym zrzeka się takich roszczeń w przypadku ich wystąpienia.
    Każda ze stron umowy ponosi koszty procedury reklamacyjnej w sposób niezależny i na własny koszt.
  12. OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI: Kwota odszkodowania za udowodnione szkody poniesione przez Kupującego w wyniku naruszenia umowy przez Dostawcę, w żadnym wypadku nie może przekroczyć kwoty ceny zakupu zapłaconej przez Kupującego za towary, które były ewidentnie wadliwe i spowodowały konkretną szkodę/stratę; ograniczenie to nie ma zastosowania do szkód wyrządzonych Kupującemu umyślnie przez Dostawcę. W określonym limicie rekompensowane są tylko szkody rzeczywiste/bezpośrednie, a nie utracone zyski lub jakiekolwiek inne szkody pośrednie. W przypadku zdarzeń, których nie można było przewidzieć w momencie zawierania umowy sprzedaży, a które uniemożliwiają Dostawcy wywiązanie się ze zobowiązań umownych, Dostawca jest uprawniony do przedłużenia terminu wykonania o czas, przez który trwała ta przeszkoda. W każdych okolicznościach wyłączających odpowiedzialność lub w przypadku nieoczekiwanej istotnej zmiany okoliczności po stronie Dostawcy, Dostawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy bez prawa Kupującego do odszkodowania, a Kupujący niniejszym zrzeka się wszelkich takich roszczeń, jeśli takie powstaną. Szkody/straty objęte ubezpieczeniem, w przypadku wypłaty świadczeń ubezpieczeniowych, nie są wypłacane przez Dostawcę.
  13. OUFNOŚĆ: Strony umowy są zobowiązane do zachowania poufności w odniesieniu do wszystkich informacji związanych z przedmiotem umowy, niezależnie od tego, czy zostały one uzyskane bezpośrednio lub pośrednio w związku z zawarciem umowy i wzajemnie komunikowane w związku z umową. Strony umowy zobowiązują się nie wykorzystywać, nie przekazywać ani nie udostępniać takich informacji osobom trzecim i są zobowiązane do poinstruowania swoich pracowników i osób, którym powierzają poszczególne zadania w związku z zawarciem i wykonywaniem umowy, aby zachowali poufność tych informacji co najmniej w takim samym stopniu, w jakim strona umowy zachowuje je w tajemnicy. Strona, która naruszy ten obowiązek, ponosi pełną odpowiedzialność wobec drugiej strony za wszelkie poniesione szkody (ograniczenie odpowiedzialności na podstawie art. 11 nie ma zastosowania). Postanowienie to ma zastosowanie również po rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy.
  14. DOSTAWA: W przypadku doręczania (przesyłania) dokumentów, wiadomości i wszelkich innych materiałów pomiędzy Stronami, będą one doręczane na ostatni znany adres drugiej Strony. W razie wątpliwości za ostatni znany adres uważa się ostatni adres podany przez drugą stronę umowy, z którego korespondencja jest powszechnie odbierana, lub adres podany w umowie. Wiadomości e-mail uważa się za dostarczone na uzgodniony adres e-mail, jeśli nadawca nie otrzyma informacji o niedostarczeniu wiadomości e-mail drugiej stronie. Do celów umowy za datę doręczenia uważa się nie później niż 14 dnia po wysłaniu go w jeden z wyżej wymienionych sposobów na odpowiedni adres strony umowy, nawet jeśli adresat nie odebrał dokumentu; W przypadku doręczenia osobistego skutki te następują poprzez przyjęcie lub odmowę przyjęcia niniejszego dokumentu. Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego pisemnego poinformowania Dostawcy o wszelkich zmianach adresu lub adresu e-mail przeznaczonego do dostarczania wiadomości elektronicznych.
  15. POTRĄCENIE ROSZCZEŃ: Dostawca jest uprawniony do jednostronnego potrącenia swoich należnych, wymagalnych lub niewymagalnych wierzytelności z wierzytelnościami Kupującego wynikającymi z umowy sprzedaży lub z nią związanymi. Kupujący nie jest uprawniony do jednostronnego potrącenia lub cesji swoich wierzytelności z wierzytelnościami Dostawcy wynikającymi z umowy sprzedaży lub z nią związanymi.
  16. ODSTĄPIENIE OD UMOWY: Zarówno Dostawca, jak i Kupujący mają prawo odstąpić od umowy sprzedaży w przypadku istotnego naruszenia zobowiązań umownych przez drugą stronę. Istotne naruszenie umowy sprzedaży występuje również wtedy, gdy (i) Kupujący zalega z zapłatą faktur (w tym zaliczek/faktur pro-forma) wystawionych przez Dostawcę przez okres dłuższy niż 30 dni lub (ii) Dostawca opóźnia się z dostawą towaru każdorazowo przez okres dłuższy niż 30 dni, chyba, że umowa określa dłuższy termin dostawy lub opóźnienie wynika z przyczyn nie leżących po stronie Dostawcy (np. strajk przewoźników, niedobór materiałów na rynku itp.). Odstąpienie przez Kupującego od umowy sprzedaży nie ma wpływu na ważność i skuteczność już przyjętych i częściowo opłaconych przez Kupującego zamówień.
    Z chwilą odstąpienia od umowy sprzedaży przez Kupującego, (i) wszystkie należności wynikające z umowy sprzedaży stają się natychmiast wymagalne; (ii) od daty wejścia w życie odstąpienia od umowy Dostawca jest uprawniony do dostarczenia Kupującemu towarów po uzgodnionej cenie zgodnie z zamówieniami złożonymi przez Kupującego przed tą datą, przy czym dostawa ta nastąpi w ciągu 10 dni od odstąpienia od umowy, a Kupujący jest zobowiązany do przyjęcia dostawy tych towarów i zapłaty odpowiedniej ceny, oraz (iii) towary już dostarczone i opłacone, lub cena zapłacona za nie, nie podlegają zwrotowi. Umowa sprzedaży przestaje istnieć z chwilą odstąpienia od umowy.
  17. ZWROT TOWARU: Kupujący może, za wyraźną pisemną zgodą Dostawcy (za pośrednictwem poczty elektronicznej), zwrócić Dostawcy nieprawidłowo zamówiony lub nieużywany towar. Koszt transportu zwracanego towaru ponosi Kupujący. Dostawca zwróci Kupującemu cenę zakupu zwracanego towaru pomniejszoną o opłatę manipulacyjną w wysokości 15% ceny zwracanego towaru w ciągu 7 dni od otrzymania zwracanego towaru. Jednocześnie Dostawca wystawia fakturę korygującą / dokument podatkowy dla nabywcy na tę kwotę. Towar należy zwrócić w stanie nieuszkodzonym i, w stosownych przypadkach, w oryginalnym lub innym odpowiednim opakowaniu. Dodatkowo powinien zawierać oryginalne dane identyfikacyjne producenta.
  18. POSTANOWIENIA KOŃCOWE: Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży podlegają prawu polskiemu, z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów, i mają zastosowanie do wszystkich dostaw od Dostawcy do Kupującego (chyba że umowa sprzedaży wyraźnie stanowi inaczej). Zmiany lub uzupełnienia umowy lub odstępstwa od niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych muszą być wyrażone na piśmie i potwierdzone przez Dostawcę pod rygorem nieważności. Warunki handlowe Kupującego nie mają zastosowania, a ich zastosowanie do stosunków handlowych obu stron jest niniejszym wykluczone. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że do prawidłowej realizacji zamówienia niezbędne jest przetwarzanie jego danych osobowych – więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych Kupującego dostarczy Dostawca wraz z niniejszymi Ogólnymi Warunkami. Jeżeli którekolwiek z postanowień umowy sprzedaży lub niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży stanie się nieważne lub nieskuteczne, nie ma to wpływu na ważność i skuteczność pozostałych postanowień umowy sprzedaży lub niniejszych Ogólnych Warunków. W takim przypadku strony zobowiązują się do zastąpienia nieważnego i/lub nieskutecznego postanowienia umownego nowym postanowieniem, które najlepiej odpowiada pierwotnie zamierzonemu celowi nieważnego i/lub nieskutecznego postanowienia.Wszelkie spory między Dostawcą a Kupującym, rozstrzygać będzie Sąd powszechny właściwy dla siedziby Dostawcy.
    Interpretacja: Strony nie życzą sobie, aby jakiekolwiek prawa i obowiązki wykraczające poza wyraźne postanowienia umowy sprzedaży i niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży wynikały z przeszłych lub przyszłych praktyk ustalonych między stronami lub zwyczajów powszechnie przestrzeganych w branży w odniesieniu do przedmiotu wykonania umowy sprzedaży i/lub Ogólnych Warunków, chyba, że wyraźnie uzgodniono inaczej. Ponadto strony potwierdzają, że nie są im znane żadne praktyki handlowe ani zwyczaje ustalone między nimi do tej pory.
    W celu wyeliminowania wszelkich wątpliwości, w maksymalnym dopuszczalnym przez prawo zakresie, Kupujący wyraża zgodę na wyłączenie stosowania wszelkich przepisów Kodeksu cywilnego regulujących powyższe obszary, które są sprzeczne lub odmienne od tego, co zostało określone powyżej.
    Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży wchodzą w życie z dniem 01.08.2024
    Ochrona danych: Zasady przetwarzania danych osobowych Dostawcy dostępne są pod adresem www.hranipex.pl a Kupujący potwierdza, że zapoznał się z tymi zasadami.

Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży są publikowane na stronie internetowej Dostawcy www.hranipex.pl

ZAŁĄCZNIK A DODATKOWE WARUNKI SPRZEDAŻY TOWARÓW ZA POŚREDNICTWEM SKLEPU INTERNETOWEGO HRANIPEX

(sprzedaż online do Kupujących niebędących konsumentami / B2B)

  1. PRZEPISY WSTĘPNE I DEFINICJE
    Zakup towarów i usług na stronie internetowej www.hranipex.pl jest możliwy zarówno dla osób prawnych, jak i fizycznych nie będacych konsumentami.
    Wzajemne prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego niebędącego konsumentem regulują niniejsze warunki.
    Konsumentem jest osoba fizyczna niebędąca przedsiębiorcą, która składa zamówienie lub zawiera umowę ze Sprzedawcą w zakresie nie zwiazanym z wykonywana przez siebie działalności gospodarczej lub zawodową.
    Kupującym niebędącym konsumentem jest przedsiębiorca nabywający towary lub korzystający z usług w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej lub w ramach samodzielnej działalności zawodowej.
    "Użytkownikiem" jest każda osoba, która odwiedza stronę internetową sklepu www.hranipex.pl
  2. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH I ICH WYKORZYSTANIE
    Dostęp do www.hranipex.pl strony internetowej jest uzależniony od podania przez użytkowników określonych danych osobowych na warunkach określonych w serwisie. W przypadku Kupujących dane osobowe będą przetwarzane przez sprzedającego (zwanego dalej "Administratorem") w celu zawarcia i realizacji umowy oraz wynikających z niej praw Kupującego.
    W ramach swojej działalności Administrator przetwarza, zgodnie z właściwymi przepisami prawa dotyczącymi ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnym przepływem takich danych, dane osobowe Użytkowników jako Klientów. Administrator nie może udostępniać tych danych osobowych innym administratorom/osobom trzecim, chyba że Użytkownik wyrazi na to zgodę. Podane dane osobowe mogą być wykorzystywane przez Sprzedawcę w zakresie wykraczającym poza przetwarzanie niezbędne do zawarcia i wykonania umowy wyłącznie na warunkach dobrowolnej zgody wyrażonej przez Użytkownika oraz z zachowaniem wszystkich warunków prawnych.
    W ramach prowadzonej działalności Administrator przetwarza w szczególności następujące dane osobowe Użytkowników:
    i. Imię i nazwisko Klienta lub przedstawiciela/przedstawicieli Klienta;
    ii. Dane osobowe osób kontaktowych Klienta (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu);
    iii. Dane identyfikacyjne Klienta (np. numer rejestracyjny firmy, numer identyfikacji podatkowej, adres firmy, miejsce zamieszkania);
    iv. Dane bankowe Klienta;
    v. Informacja o karcie płatniczej Klienta w przypadku zamówienia opłaconego przelewem internetowym;
    vi. Adres e-mail Klienta lub jego przedstawicieli;
    W tym zakresie Klient jako osoba, której dane dotyczą, oświadcza, że przed przekazaniem ww. informacji udziela Administratorowi zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu: (i) identyfikacji stron umowy i realizacji umowy, (ii) udokumentowania umowy oraz ewentualnego dochodzenia i obrony praw i obowiązków stron umowy wynikających z obowiązujących przepisów prawa, (iii) wypełnienia obowiązków prawnych, (iv) w celach marketingowych, gdzie adres e-mail może być wykorzystywany do wysyłania wiadomości handlowych od Sprzedawcy, w tym ofert podobnych towarów lub usług.
    W przypadku, gdy Kupujący nie życzy sobie dalszego otrzymywania wiadomości handlowych, może wyrazić swój sprzeciw wobec otrzymywania wiadomości handlowych, klikając odpowiednie miejsce w wiadomości handlowej lub wysyłając wiadomość e-mail zawierającą sprzeciw wobec otrzymywania wiadomości handlowych na adres pl-hranipex@hranipex.com Użytkownik wyraża również zgodę na wykorzystanie danych systemowych, w tym informacji o obsłudze wiadomości e-mail.
    Te dane osobowe będą przetwarzane przez okres obowiązywania praw wynikających z umowy oraz przez dodatkowy okres pięciu (5) lat lub w razie potrzeby przez okres określony w odpowiednich przepisach prawa. Administrator, przetwarzając ww. dane osobowe, stosuje profilowanie w celu ulepszania usług oraz tworzenia indywidualnie dopasowanych treści do przekazów handlowych. Administrator postępuje w ten sposób w oparciu o swój prawnie uzasadniony interes.
    Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora. Administrator zawsze zapewnia wystarczające zabezpieczenia techniczne i organizacyjne, aby zapobiec nieuprawnionemu lub przypadkowemu dostępowi do danych osoby, której dane dotyczą, ich zmianie, zniszczeniu lub utracie, nieuprawnionemu przekazaniu, ich nieuprawnionemu przetwarzaniu lub innemu niewłaściwemu wykorzystaniu.
    Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, każda osoba, której dane dotyczą, czyli Użytkownik, ma prawo do:
    i. żądania informacji o przetwarzanych danych osobowych;
    ii. żądania dostępu do tych danych oraz ich aktualizacji lub poprawienia, lub żądania ograniczenia przetwarzania;
    iii. żądania usunięcia danych osobowych;
    iv. prawo do przenoszenia danych oraz prawo do żądania kopii przetwarzanych danych osobowych;
    v. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, którego dokonuje się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora;
    vi. wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz prawa do skutecznej ochrony sądowej, gdy uzna, że jego prawa zostały naruszone w związku z przetwarzaniem danych osobowych z naruszeniem przepisów prawa.
    Jeżeli osoba, której dane dotyczą, chce z jakiegokolwiek powodu skontaktować się z Administratorem w sprawie danych osobowych, może to zrobić za pośrednictwem adresu e-mail pl-hranipex@hranipex.com lub na wyżej wymieniony adres pocztowy Sprzedawcy lub za pośrednictwem skrzynki danych.
  3. DODATKOWE WARUNKI ZAMAWIANIA TOWARÓW I ZAWIERANIA UMÓW ZA POŚREDNICTWEM SKLEPU INTERNETOWEGO
    Wszystkie prezentacje towarów na stronie internetowej www.hranipex.pl nie sa oferta w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego i służą wyłącznie celom informacyjnym, a Sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy na te towary. Prawidłowe zamówienie elektroniczne wymaga od Kupującego podania wszystkich wymaganych danych i szczegółów w formularzu zamówienia. Zanim Kupujący ostatecznie potwierdzi zamówienie, ma możliwość zapoznania się z zamówieniem i wprowadzonymi danymi oraz ich zmiany w formularzu zamówienia. Jeżeli Kupujący wyrazi zgodę na zamówienie, poprzez kliknięcie przycisku [Zrealizuj zamówienie], zamówienie zostanie ostatecznie przekazane do realizacji. To zgłoszenie/zamówienie jest wiążące.
    Sprzedający powiadomi Kupującego o potwierdzeniu zamówienia, wysyłając wiadomość e-mail na adres e-mail Kupującego podany w zamówieniu, akceptując zamówienie Kupującego i podsumowując zamówienie (dalej "przyjęcie"). Automatycznie wysłane powiadomienie o otrzymaniu i przetworzeniu statusu zamówienia nie jest uważane za wiążące przyjęcie zamówienia. Składając zamówienie, Kupujący akceptuje niniejsze warunki sprzedającego oraz wysokość ceny za zamówiony towar, w tym wszelkie koszty wysyłki i transportu obowiązujące w momencie składania i wysyłania zamówienia.
    Po otrzymaniu przez Kupującego potwierdzenia przyjęcia zamówienia od Sprzedającego (za pośrednictwem poczty elektronicznej), oferta sprzedającego na zamówiony towar, w tym cena podana w zamówieniu, jest wiążąca do momentu dostarczenia towaru Kupującemu, chyba że niektóre postanowienia niniejszych warunków stanowią inaczej (patrz np. art. 2 – Anulowanie zamówienia).
    Zamówienie Kupującego jest propozycją zawarcia umowy sprzedaży. Właściwa umowa sprzedaży zostaje zawarta poprzez wysłanie do Kupującego wiadomości e-mail z akceptacją zamówienia przez sprzedającego. Od tego momentu między Kupującym a sprzedającym powstają wzajemne prawa i obowiązki, które są określone w umowie sprzedaży i niniejszych warunkach, które stanowią integralną część umowy sprzedaży.
    Przed przekazaniem przedmiotu zamówienia Sprzedawca ma prawo do weryfikacji i uwierzytelnienia danych identyfikacyjnych Kupującego.
    Zawarta umowa sprzedaży jest archiwizowana elektronicznie przez sprzedającego przez okres 5 lat i nie jest dostępna dla osób trzecich.
    Kupujący zgadza się i potwierdza, że informacje o poszczególnych krokach technicznych, prowadzących do zawarcia umowy wynikają z niniejszych warunków.
    W celu zapobieżenia nieuczciwym działaniom polegającym na niewłaściwym użyciu skradzionych kart płatniczych oraz w celu ochrony praw prawdziwego posiadacza karty, Kupujący zgadza się, że przy odbiorze towaru opłaconego kartą płatniczą lub zapłaconego przelewem bankowym z góry, Sprzedawca lub przewoźnik upoważniony do dostawy towaru jest uprawniony do weryfikacji tożsamości osoby otrzymującej towar za pomocą dokumentu osobistego, tj. dowód osobisty lub paszport i zapisze numer identyfikacyjny lub inne informacje identyfikujące osobę, która otrzymała towar. Rejestrując dane osobowe w sposób, o którym mowa w zdaniu poprzednim, i przechowując je przez okres sześciu miesięcy od daty otrzymania towaru, Kupujący wyraźnie wyraża zgodę na to sprzedającemu jako Administratorowi. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że podanie tych informacji jest dobrowolne, że jego zgoda może być swobodnie odwołana w dowolnym momencie na adres Administratora, że przysługuje mu prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo do poprawiania tych danych, blokowania nieprawidłowych danych, ich usunięcia oraz inne prawa. W przypadku wątpliwości co do realizacji praw, Kupujący ma prawo skontaktować się z Administratorem lub bezpośrednio z Urzędem Ochrony Danych Osobowych.
  4. CENA I PŁATNOŚĆ
    Ceny podane na stronie internetowej www.hranipex.pl są cenami ostatecznymi, zarówno bez podatku VAT, jak i z podatkiem VAT.
    Informacja o warunkach cenowych dostawy towaru zostanie określona w formularzu zamówienia. Ostateczna cena po wypełnieniu formularza zamówienia jest już podana wraz z wysyłką, na terenie Polski. Cena podana przy towarze w momencie składania zamówienia przez Kupującego jest ceną obowiązującą przy zawarciu umowy między sprzedającym a Kupującym. Cena ta zostanie określona w zamówieniu oraz w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia.
    Faktura wystawiona na podstawie umowy sprzedaży między Sprzedawcą a Kupującym, który nie jest konsumentem, służy również jako dokument podatkowy. W przypadku, gdy Kupujący dokona płatności, a sprzedający nie będzie mógł następnie zapewnić dostawy towaru, sprzedający niezwłocznie zwróci Kupującemu zapłaconą kwotę w uzgodniony sposób. Termin zwrotu wydanych środków zależy od wybranej metody zwrotu (przelew bankowy, przelew pocztowy, BLIK), ale nie może przekroczyć 30 dni od momentu powstania takiej niemożliwości.
    Faktura zawierająca dane dokumentu podatkowego wysyłana jest drogą elektroniczną w formie pliku pdf, drogą mailową w momencie wysyłki towaru na adres e-mail podany przez Kupującego w zamówieniu. Składając zamówienie Kupujący wyraża zgodę na wysyłanie faktur elektronicznie.
  5. PRZENIESIENIE WŁASNOŚCI
    Własność towaru przechodzi na Kupującego w momencie zapłaty pełnej ceny zakupu, w tym podatku VAT.
  6. WARUNKI DOSTAWY TOWARU
    Warunki dostawy towaru są regulowane indywidualnie przez każde zamówienie. Sprzedawca nie pobiera opłat za wysyłkę na terenie Polski za towary, których cena przekracza 1.000 [ PLN ] bez podatku VAT. Sprzedający określa konkretnego przewoźnika, który dostarczy przesyłkę, w oparciu o charakter i objętość zamówionego towaru przez Kupującego.
    Kupujący zobowiązany jest do należytego przyjęcia od przewoźnika przesyłki z towarem, sprawdzenia integralności opakowania, a w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad niezwłocznego powiadomienia przewoźnika. W przypadku stwierdzenia oczywistych uszkodzeń lub innych naruszeń opakowania wskazujących na nieuprawniony dostęp do przesyłki, Kupujący zobowiązany jest odmówić przyjęcia przesyłki. Jeżeli Kupujący tego nie uczyni, nie jest uprawniony do zgłaszania zastrzeżeń co do uszkodzenia towaru podczas transportu i uważa się, że przesyłka została dostarczona Kupującemu w stanie nieuszkodzonym. Podpisując dowód dostawy Kupujący potwierdza, że wysyłka towaru spełniła wszystkie warunki i wymagania wymienione powyżej i wszelkie późniejsze reklamacje dotyczące naruszenia opakowania przesyłki nie będą rozpatrywane.
  7. PRAWA KUPUJĄCEGO WYNIKAJĄCE Z WADLIWEGO WYKONANIA
    Kupujący jest uprawniony do dochodzenia praw wynikających z wad ukrytych, które ujawnią się w towarze w okresie określonym w art. 10 OWS (Roszczenia gwarancyjne). Jeżeli w katalogu, na stronie internetowej www.hranipex.pl, w karcie gwarancyjnej dołączonej do towaru, na rzeczy sprzedanej, na jej opakowaniu lub w ogłoszeniu podano inny okres, Sprzedawca odpowiada za wady ukryte, które ujawnią się w tym innym okresie. Okres gwarancji określony w umowie rozpoczyna bieg od dnia otrzymania towaru przez Kupującego.
    Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z instrukcją montażu lub użytkowania zakupionego towaru przed jego użyciem. Instrukcje obsługi lub montażu są dostępne do pobrania na webstrona www.hranipex.cz na stronie szczegółów produktu. Jeśli instrukcje dotyczące towarów nie są dostępne na stronie internetowej, Sprzedawca prześle instrukcje Kupującemu na żądanie.
    Sprzedawca gwarantuje Kupującemu, że towar jest wolny od wad w momencie odbioru. W szczególności Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, że w momencie otrzymania towaru przez Kupującego:
    i. towar nadaje się do celu określonego przez Sprzedawcę do jego użytku lub do celu, do którego towary tego rodzaju są powszechnie używane,
    ii. towar jest w odpowiedniej ilości, miarze lub wadze,
    iii. towary mają cechy, które strony uzgodniły, a w przypadku braku umowy, takie właściwości, które Sprzedawca lub producent opisał lub których Kupujący oczekiwał ze względu na charakter towarów, oraz
    iv. Towar jest zgodny z wymaganiami przepisów prawa.
    W przypadku odpowiedzialności Sprzedawcy za wady, Sprzedawca ma prawo wybrać jedno z następujących rozwiązań:
    i. dostarczenie nowej rzeczy wolnej od wad,
    ii. naprawa przedmiotu,
    iii. udzielenie rabatu,
    iv. odstąpienie od umowy sprzedaży ze zwrotem ceny zakupu.
    Wyboru odpowiedniego rozwiązania w zakresie usunięcia wady dokonuje zazwyczaj Sprzedawca zgodnie z aktualnymi okolicznościami. Kupującemu nie przysługują prawa wynikające z wadliwego wykonania, jeżeli Kupujący wiedział o wadzie przed odbiorem rzeczy lub gdy sam spowodował wadę, w szczególności w następujący sposób:
    i. towar jest uszkodzony mechanicznie (np. w przypadku nieuprawnionej ingerencji w towar),
    ii. wada została spowodowana niefachowym lub nieostrożnym obchodzeniem się z towarem lub towar był używany do celów innych niż zwykłe lub określone przez producenta,
    iii. towar został zainstalowany lub używany niezgodnie z instrukcją obsługi lub instrukcją obsługi lub jeżeli wada lub uszkodzenie powstało w wyniku niewłaściwego użytkowania,
    iv. towary były składowane niezgodnie z informacjami zawartymi w instrukcji użytkowania lub instrukcji obsługi lub w sposób niezgodny ze zwykłym sposobem przechowywania towarów tego rodzaju.
    Ponadto odpowiedzialność Sprzedawcy za wady nie dotyczy przypadków:
    i. dla towarów sprzedanych po niższej cenie z powodu wady, dla której uzgodniono niższą cenę,
    ii. jeżeli wada wskazana przez Kupującego ma charakter zużycia spowodowany normalnym użytkowaniem towaru.
    Odpowiedzialność za wady nie dotyczy szkód spowodowanych klęskami żywiołowymi lub innymi wpływami zewnętrznymi, takimi jak pożar, uderzenie pioruna, woda lub skutkami innych niestandardowych zdarzeń, takich jak przepięcie w sieci energetycznej lub telefonicznej, tj. niebędące wynikiem wadliwego wykonania przez Sprzedawcę.
    W przypadku wady, za którą odpowiada Sprzedawca, Kupujący ma prawo złożyć reklamację za pośrednictwem formularza reklamacyjnego na stronie internetowej www.hranipex.pl
    Reklamacja może zostać uznana tylko wtedy, gdy Kupujący jest w stanie udowodnić następujące fakty:
    i. Kupujący faktycznie nabył towar od Sprzedawcy, co Kupujący zazwyczaj udowadnia ważnym dokumentem sprzedaży wskazującym datę zakupu towaru, potwierdzającym zakup reklamowanego towaru od Sprzedawcy.
    ii. Towar jest wadliwy; W tym celu Kupujący przekaże wadliwy towar Sprzedającemu lub osobie wskazanej przez Sprzedającego lub Producenta do naprawy, albo wada zostanie udokumentowana w inny uzgodniony ze Sprzedającym sposób.
    iii. Jest to wada ukryta, za którą Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu wadliwego wykonania, zgłoszona w uzgodnionym okresie gwarancji; Kupujący zazwyczaj udowadnia ten fakt fakturą.
    Jeżeli którykolwiek z wymienionych tu warunków ze strony Kupującego nie zostanie prawidłowo spełniony, reklamacja nie może zostać uznana za uzasadnioną, z czym Kupujący wyraźnie się zgadza.
  8. KONTO UŻYTKOWNIKA
    Na podstawie rejestracji Kupującego przeprowadzonej na stronie internetowej www.hranipex.pl, Kupujący może uzyskać dostęp do jej interfejsu użytkownika. Za pomocą interfejsu użytkownika Kupujący może składać zamówienia na towary (zwane dalej "kontem użytkownika").
    Podczas rejestracji na stronie internetowej oraz przy zamawianiu towarów Kupujący jest zobowiązany do podania wszystkich informacji w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą. Informacje podane na koncie użytkownika muszą być aktualizowane przez Kupującego w przypadku jakichkolwiek zmian. Informacje podane przez Kupującego na koncie użytkownika i podczas zamawiania towarów są uważane przez Sprzedawcę za prawidłowe.
    Dostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności w odniesieniu do informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do jego konta użytkownika; W przeciwnym razie Kupujący ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wynikłe z niewłaściwego wykorzystania danych dostępowych do swojego konta użytkownika.
    Kupujący nie może umożliwiać korzystania z konta użytkownika osobom trzecim.
    Sprzedający może usunąć konto użytkownika, w szczególności jeśli Kupujący nie korzysta ze swojego konta użytkownika przez okres dłuższy niż 1 rok lub jeśli Kupujący narusza swoje zobowiązania wynikające z umowy kupna (w tym warunki).
    Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności ze względu na niezbędną konserwację sprzętu i oprogramowania sprzedającego lub niezbędną konserwację sprzętu i oprogramowania osób trzecich.
  9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    Niniejszy regulamin jest wyświetlany na stronie internetowej sklepu internetowego www.hranipex.pl a tym samym jego archiwizacja jest możliwa dla Kupującego. Warunki mają zastosowanie w zakresie i brzmieniu podanym na stronie internetowej Sprzedawcy w dniu wysłania zamówienia elektronicznego, a brzmienie niniejszego załącznika A jest zawsze decydujące dla umów zawieranych między Sprzedawcą a Kupującym w przypadku sprzedaży internetowej za pośrednictwem sklepu internetowego Hranipex. W takich przypadkach Kupujący jest również związany brzmieniem wszystkich powyższych postanowień, które nie są sprzeczne z załącznikiem A.
    Wysyłając zamówienie elektroniczne, Kupujący potwierdza Sprzedawcy, że zapoznał się z niniejszymi warunkami i zgadza się z nimi.